söndag 15 april 2012

Då var jag igång med bloggandet !

Mitt namn är Oscar och jag blev i Januari detta år ägare till en Nordisk Folkbåt, nr 224, vid namn Fie I. Innan jag tog över Fie låg hon i Hjo, Vättern. Nu ligger hon vid Färingsö Båtklubb i Stenhamra, Mälaren.
Här tänkte jag skriva och berätta om de fortsatta arbetet och seglatserna med Fie.

Såhär såg det ut i Januari när hon anlände med lastbil från Hjo.
Jag hann då inte gå igenom henne och se vad som behövdes göras innan sjösättning men av det jag såg verkade hon vara i relativt bra skick och mina förhoppningar var att få ner henne i vattnet och få henne tät till början av maj.
Vid det här laget har jag lagt ner flera timmars arbete på henne och jag har många kvar innan jag kan sjösätta henne. Det känns som att desto mer man börjar arbeta och gå igenom henne, ju mer arbete blir det. Jag har hittat nya saker som måste göras innan sjösättning varje gång jag varit ner vid henne. Idag när jag var nere upptäckte jag t.ex att ett flertal av nitarna måste bytas ut.
Men mitt mål för sjösättning är fortfarande i början av maj, den femte för att vara exakt !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar